Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Flitighet lönar sig oftast!

Av Björn Jonsson - 18 februari 2010 23:16

Det gäller att vara flitig. Det spelar ingen roll i vad det gäller. Ger man sig bara den på att man ska fixa det så gör man det. Det bara är så. Kolla på superkvinnan Anja. Vilken insats. Hon gav sig den på att hon skulle fixa det, och hon gjorde det också. Aldrig har en bronsmedalj gjort sådant intryck på mig.


Jag har också gett mig den på att jag ska fixa en del saker. T ex att jag ska sluta gnälla på snön. Ja, det är ju inte lika stort som att komma tillbaka som Anja gjorde idag efter den hemska olyckan igår. Men jag ska trots allt försöka se positivt på varje snöfall så drar över vårt område. Det kan ju faktiskt ge en enorm vårflod, detta i sin tur kanske en bra laxsäsong.


Men det är varken Anjas åk eller min nya positiva syn på den kalla och snöiga vintern som fick mig att skriva detta inlägg.


Jag har gett mig den på att jag ska hitta det rätta framgångsreceptet till den kommande fiskesäsongen. Ikväll hittade jag en superpryl som verkligen kommer att ge mig framgång i fisket. Men denna nyhet kommer jag  att tillbringa ännu mer tid i fiskerummet. Alltså mer flugbindande, mer puts och smek på rullar och spön. Här mina vänner kommer årets hetaste pryl, spärra upp ögonen och njut riktigt. Jag kräver ett stort tack för att jag varit så flitig.


   

Kallender 2010, årets fiskenyhet?


Kan köpas på mistpool.com


/En nöjd fiskare som gillar att vada...BJ

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Björn Jonsson - 16 mars 2010 22:22

Är du också trött och lite rund? Läste en artikel i en av kvällstidningarna om en man som nästan är i samma ålder som jag. Han går i sömnen, inte nog med det. Han går till kylskåpet och äter ungefär 1 kilo bananer och tomater. Tur att det är rätt m...

Av Björn Jonsson - 2 mars 2010 10:00

Har under föregående vecka byggt upp en liten fiskehemsida. Den är naturligtvis fortfarande under uppbyggnad. Idag fick jag information om toplistan på hemsidor från dem som jag lagt upp min hemsida hos. Kan ju inte säga att jag låg i topp direkt. ...

Av Björn Jonsson - 1 mars 2010 23:45

Jag brukar sällan skriva utdömande texter i min blogg. Men ikväll är det dags, senast jag gjorde det var efter Salos jättetavla i OS. Ja ni kommer säkert ihåg den tragedin. Det var en krönika på Kovlandshemsida, det var också den krönikan som gav mig...

Av Björn Jonsson - 16 februari 2010 22:36

Tänk att idrott kan vara så skojigt. Helst framför teven alltså. OS är rätt underhållande, men det är ju också på teven. Att idrotta själv tror jag att jag växt ifrån för länge sedan. Om det har med att jag mognat eller blivit latare på senare år det...

Av Björn Jonsson - 15 februari 2010 11:14


     Framförhållning har aldrig riktigt varit min grej. Det spelar ingen roll om vad det handlar om. Men nu på äldre dagar så skrällde jag till rejält. Undrar om jag inte mognat en del efter jag fyllt 30 år.   Har redan 3 saker inplan...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken fisk tycker du är roligast att fiska?
 Harr
 Insjööring
 Lax
 Sik
 Abborre
 Gädda
 Regnbåge
 Havsöring

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards