Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Ett satans väder!!!

Av Björn Jonsson - 1 februari 2010 13:55

Vintern är ett jäkla påhitt. Den är ju mysig runt jul. Men sedan får det gärna vara bra. Kallt, eländigt och kräksnö. Ursäkta min negativa bild av vintern.


Men sitter i ett snöigt Sörberge. Snön faller och det liknar ett världskrig där flingorna föreställer Kamikaze piloter och dänger i backen en efter en. Snödjupet ökar. Det har blivit lite mildare nu under dagen som tur är. Men snön känns lika retsam som min Modoit kollega Per just nu. Fisket känns riktigt långt bort. Sitter och försöker komma på saker att göra istället för att fiska, känner mig lite som Bubba (tror han hette så) i filmen Forest Gump. Han specialitet var inte fisk utan räkor. Undra vad jag har för fel?


Men sanningen är faktiskt den att det finns saker att göra:

Man kan äta fisk. Rökt fisk, stekt fisk, rimmad fisk, gravad fisk, kokt fisk osv. Sedan kan man äta fisk igen. Då menar jag i form av fiskgrytor och fisksoppor. Man kan även äta fisk på fler sätt. Men ni fattar galoppen va?


Idag ska i alla fall jag äta fiske. Det blir i form av pasta med någon god havsöringsås. Det blir säkert gott.


Vad kan man göra mer? Jo man kan binda flugor, läsa fiskeböcker, fiskesurfa eller övningskasta med flugspöet. Det sistnämnda måste jag nog göra idag. Trots det massiva snöfallet och kallgraderna så ska jag ut och nöta lite i snön. Det måste ju på något sätt kännas som att vada ut i ett kallt vatten. Ja det är bara ut och ”nöta”. Kanske kommer det en fin bild på mig när jag står där utvadad i snön och letar efter fisk.


Vad kan man göra mer? Man kan förstås shoppa, fiskeshoppa är rätt trevligt. Har hittat en vadarjacka som kostade 1199 kr och nu kostar 299 kr. En snabb reflektion, varför är den så billig? Det kan vara värt att prova den tror jag. Finns på el-ge.se.


Ha även hittat ett nytt flugbindningsstäd. Mitt gamla köpte jag med mitt nybörjarset. Alltså en urusel kvalité och utan finesser. Det jag hittat nu var ganska billigt, ungefär 300 kr. Bara ett problem att lösa, vart såg jag det???


Nu ska jag sluta flumma på bloggen. Tror jag ska leta rätt på någon fiskefilm.


Från en som inte har alla flugor i asken, eller drag i draglådan.


/BJ

 
 
Ingen bild

Marie

1 februari 2010 19:13

Någon som försöker berätta vad han önskar sig då han fyller år? :)

 
Ingen bild

Bjorne

1 februari 2010 19:44

Nej, det där tänkte jag köpa ändå!!!

 
Ingen bild

Marie

2 februari 2010 19:42

Vad synd att du inte har något bankkort då!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Björn Jonsson - 16 mars 2010 22:22

Är du också trött och lite rund? Läste en artikel i en av kvällstidningarna om en man som nästan är i samma ålder som jag. Han går i sömnen, inte nog med det. Han går till kylskåpet och äter ungefär 1 kilo bananer och tomater. Tur att det är rätt m...

Av Björn Jonsson - 2 mars 2010 10:00

Har under föregående vecka byggt upp en liten fiskehemsida. Den är naturligtvis fortfarande under uppbyggnad. Idag fick jag information om toplistan på hemsidor från dem som jag lagt upp min hemsida hos. Kan ju inte säga att jag låg i topp direkt. ...

Av Björn Jonsson - 1 mars 2010 23:45

Jag brukar sällan skriva utdömande texter i min blogg. Men ikväll är det dags, senast jag gjorde det var efter Salos jättetavla i OS. Ja ni kommer säkert ihåg den tragedin. Det var en krönika på Kovlandshemsida, det var också den krönikan som gav mig...

Av Björn Jonsson - 18 februari 2010 23:16


Det gäller att vara flitig. Det spelar ingen roll i vad det gäller. Ger man sig bara den på att man ska fixa det så gör man det. Det bara är så. Kolla på superkvinnan Anja. Vilken insats. Hon gav sig den på att hon skulle fixa det, och hon gjorde det...

Av Björn Jonsson - 16 februari 2010 22:36

Tänk att idrott kan vara så skojigt. Helst framför teven alltså. OS är rätt underhållande, men det är ju också på teven. Att idrotta själv tror jag att jag växt ifrån för länge sedan. Om det har med att jag mognat eller blivit latare på senare år det...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken fisk tycker du är roligast att fiska?
 Harr
 Insjööring
 Lax
 Sik
 Abborre
 Gädda
 Regnbåge
 Havsöring

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards