Direktlänk till inlägg 22 december 2009

Någon som är sugen?

Av Björn Jonsson - 22 december 2009 22:04

Menar alltså på fiske!


Är det någon eller några som är sugen på årets sista fisketur? Har funderingar på en fisketur på juldagen nere i älven. Blir isåfall zon 2 om det är ledigt. Lägg en kommentar på detta inlägg om suget finns.


Om juldagen är för helig skulle det ev. fungera med 29/12 (tisdag) också. Både den 25/12 och 29/12 ser det ut att vara ganska milt ute - 7 C.


Lite glögg, kolbullar och annat trevligt. Visst låter det mysigt? Fråga hemma om lov hos frugan, säg att ni ska på mellandagsrea eller något liknande. Det har jag gjort!!! ; )


/BJ

 
 
håkan

håkan

23 december 2009 07:02

Skulle gärna hänga med men det blir lite väl tight med tid. Dessutom är min håv kass. Men tack för bra läsning Björne. Att du var en sådan ordvrängare! God Jul.

http://www.cramp.se/magazine

 
Ingen bild

hazzep

23 december 2009 08:04

29 perfekt det är ju då honungs uttern leker!! jag e määä!!!!

 
Ingen bild

Björne

23 december 2009 09:28

Hasse: Är du seriös? Är du ledig då? Precis då honungsuttern leker. Då ska det vara bra fiske!!!

Håkan: Självklart får du vara med ändå, du kan få låna min gamla pockhandske. Den är i nyskick ; )

 
Ingen bild

Anders

23 december 2009 22:28

God jul önskar Anders med familj. Mitt eluppvärmda metspö är mycket passande för fiske i den iskalla älven. Om 6 månader är det midsommar. Di norske fjällen med sina stora, mörka öringar väntar och äter upp sig nu. Ha en trevlig helg!

 
Ingen bild

Björne

24 december 2009 01:04

Är det Skommar??? God Jul på dig!! Trevlig helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Björn Jonsson - 16 mars 2010 22:22

Är du också trött och lite rund? Läste en artikel i en av kvällstidningarna om en man som nästan är i samma ålder som jag. Han går i sömnen, inte nog med det. Han går till kylskåpet och äter ungefär 1 kilo bananer och tomater. Tur att det är rätt m...

Av Björn Jonsson - 2 mars 2010 10:00

Har under föregående vecka byggt upp en liten fiskehemsida. Den är naturligtvis fortfarande under uppbyggnad. Idag fick jag information om toplistan på hemsidor från dem som jag lagt upp min hemsida hos. Kan ju inte säga att jag låg i topp direkt. ...

Av Björn Jonsson - 1 mars 2010 23:45

Jag brukar sällan skriva utdömande texter i min blogg. Men ikväll är det dags, senast jag gjorde det var efter Salos jättetavla i OS. Ja ni kommer säkert ihåg den tragedin. Det var en krönika på Kovlandshemsida, det var också den krönikan som gav mig...

Av Björn Jonsson - 18 februari 2010 23:16


Det gäller att vara flitig. Det spelar ingen roll i vad det gäller. Ger man sig bara den på att man ska fixa det så gör man det. Det bara är så. Kolla på superkvinnan Anja. Vilken insats. Hon gav sig den på att hon skulle fixa det, och hon gjorde det...

Av Björn Jonsson - 16 februari 2010 22:36

Tänk att idrott kan vara så skojigt. Helst framför teven alltså. OS är rätt underhållande, men det är ju också på teven. Att idrotta själv tror jag att jag växt ifrån för länge sedan. Om det har med att jag mognat eller blivit latare på senare år det...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken fisk tycker du är roligast att fiska?
 Harr
 Insjööring
 Lax
 Sik
 Abborre
 Gädda
 Regnbåge
 Havsöring

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards