Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Det är nästa år det händer!!!

Av Björn Jonsson - 30 december 2009 23:52

Tänkte göra en liten utvärdering av min fiskesäsong. Det är lugnt, den blir inte lång,  jag kommer alltså inte att ta din nyårsafton ifrån dig.


När jag ligger i soffan denna kalla vinterdag kommer frågan, hur fan kan jag gilla fiske så mycket som jag gör? Det är bra tunt i frysen på fisk, det beror inte på att det tillagas otroligt mycket fisk i denna familj. Det måste vara något annat. Men hur kan man tycka om något som knappt existerar?


På något sätt lyckas jag, väldigt få fiskar men ändå är det som en religion för mig. Kanske var det laxen som drog sönder min rulle och förnedrade mig inför andra fiskare, kanske var det laxen som satt rätt men som jag tappade? Vem vet? Inte jag i alla fall.


Men fiskeåret har varit riktigt bra trots allt, har hittat nya fiskevänner och fisket har utvecklats till något socialt, nu behöver jag kanske inte stå ensam vid en tjärn i Ljustorp och prata med granar och fiskmåsar. Det är ju rätt positivt. Här måste jag nämna Baywatch Micke och Barbie Peder som två starka kort. En eloge till dem.


Gjorde precis ett test på Expressens hemsida, vilken sextyp jag är. Jag var medelmåtta där också. Kanske är det så att jag är en simpel medelmåtta i samhället. Ja men vad gör väl det, huvudsaken jag tycker själv att jag är KUNG!!!


Det dröjer inte länge tills nästa säsong drar igång. Bara någon månad, då ska allt vara klart, rullar smörjda, flugor bundna, draglådan påfylld och jag ska vara redo. Men måste nog sätat upp mål för nästa säsong. Här kommer de, efter många funderingar:


Mina mål nästa säsong:


Insjööring – 2,5 lite väl högt uppsatt mål, men i sommar ska jag ta öringen i Bursnäs/Överturingen.


Havsöring – 3.8 Den kommer i maj, då ska jag ta en krallig blanköring. Det bara är så!!!


Röding – 0,8 Ja med det rödingsfiske jag bedriver så är detta ett alldeles för högt mål. Men kör på.


Lax – 8.0 På egen fluga. I sommar ska jag verkligen ta den rackaren som gjorde narr av mig förra sommaren.


Harr - 1,0 Någon som har bra tips på bra harrfiske?


Skulle dessa mål uppnås så kan ni hitta min fiskeutrustning på nätet december 2010.


Gott nytt år på er!


Ha det gott…


/BJ




 
 
Ingen bild

jag

31 december 2009 10:06

Gott nytt på dej Björn o vilken härlig läsning på nyårs morgonen. Ser fram emot lite isfiske efter gammelgäddan oxå

 
Ingen bild

Björne

31 december 2009 12:23

Tjena!

Ja det får bli mutor om du ska få ut mig på isfiske efter gädda. Det ska vara garanti på 10 kilos klassen då. Ska också med i 100-klubben. Kanske räcker med god mat och god dryck också ; )

 
Ingen bild

Mats "Laxkungen" Berglund

31 december 2009 19:45

Lax på 8 Kg,då vill jag vara med när du landar den i stjärtspolen.
Gott Nytt År

Mats

 
Ingen bild

Björne

1 januari 2010 00:33

Tjena Mats! Ja du är nog en av väldigt få människor som kan guida mig till en lax. Jag lever på hoppet, håven ska med!!! Gott nytt år på dig!

 
Ingen bild

forsa

1 januari 2010 17:40

jadu Björn!! följ med en dag till Gimån så ska vi nog dra en o annan harr som kommer att sniffa på kilosstrecket!!! hörs framöver!!

 
Ingen bild

Bjorne

1 januari 2010 22:24

Tjena Forsa!

Jag är med, kansek skulle ta en tur kring midsommar då dagsländorna kläcker. Efter det tar vi laxen ; ) Ha det gott

 
Ingen bild

forsa

9 januari 2010 10:46

först en dag i gimån och sen rödingsfiske på torrfluga i ångeskogen;) sen laxjävlarna!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Björn Jonsson - 16 mars 2010 22:22

Är du också trött och lite rund? Läste en artikel i en av kvällstidningarna om en man som nästan är i samma ålder som jag. Han går i sömnen, inte nog med det. Han går till kylskåpet och äter ungefär 1 kilo bananer och tomater. Tur att det är rätt m...

Av Björn Jonsson - 2 mars 2010 10:00

Har under föregående vecka byggt upp en liten fiskehemsida. Den är naturligtvis fortfarande under uppbyggnad. Idag fick jag information om toplistan på hemsidor från dem som jag lagt upp min hemsida hos. Kan ju inte säga att jag låg i topp direkt. ...

Av Björn Jonsson - 1 mars 2010 23:45

Jag brukar sällan skriva utdömande texter i min blogg. Men ikväll är det dags, senast jag gjorde det var efter Salos jättetavla i OS. Ja ni kommer säkert ihåg den tragedin. Det var en krönika på Kovlandshemsida, det var också den krönikan som gav mig...

Av Björn Jonsson - 18 februari 2010 23:16


Det gäller att vara flitig. Det spelar ingen roll i vad det gäller. Ger man sig bara den på att man ska fixa det så gör man det. Det bara är så. Kolla på superkvinnan Anja. Vilken insats. Hon gav sig den på att hon skulle fixa det, och hon gjorde det...

Av Björn Jonsson - 16 februari 2010 22:36

Tänk att idrott kan vara så skojigt. Helst framför teven alltså. OS är rätt underhållande, men det är ju också på teven. Att idrotta själv tror jag att jag växt ifrån för länge sedan. Om det har med att jag mognat eller blivit latare på senare år det...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken fisk tycker du är roligast att fiska?
 Harr
 Insjööring
 Lax
 Sik
 Abborre
 Gädda
 Regnbåge
 Havsöring

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards