Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Framförhållning har blivit min grej!!!

Av Björn Jonsson - 15 februari 2010 11:14


  

Framförhållning har aldrig riktigt varit min grej. Det spelar ingen roll om vad det handlar om. Men nu på äldre dagar så skrällde jag till rejält. Undrar om jag inte mognat en del efter jag fyllt 30 år.


Har redan 3 saker inplanerad. Det första handlar om fiske i Ljungan. Det är i början på Mars, första helgen. Även första maj är bokad och klar i älven. Efter det så är det sportfiskemässan i Nordichallen mellan 7-9 maj. Det är riktigt skoj att den är i stan i år. Med dessa 3 saker inplanerad redan måste jag säga att jag har visat upp en god framförhållningsförmåga.


Mars

Premiären i Ljungan är den 1:a mars. Naturligtvis en måndag så då är man rejält körd. Det skulle vara bättre om det varit under vecka 10 då sportlovet börjat. Men jag får vänta tills helgen 7:e mars med fisketuren. Ska bara jobba på att få med grabbarna.


April

Kan tänkas bli premiär på zonfisket älven under denna månad. Beror på hur det går med isen som nu ockuperar älven. Hoppas på älvfiske då.


Maj

1:a maj då är vi 7 stycken som bokat fiske på zon 2. Det kommer bli en riktigt trevlig dag. Längtar riktigt.


Förutom fiske i älven kommer jag att fiska i Ljustorpsån. Är inte direkt vän med ån, men på något sätt lockas jag dit varje år. Helst innan öringen ens gått upp i ån. Men i år ska jag försöka tajma det bättre.


Sportfiskemässan är absolut inbokad. Längtar efter den också. Minst en dag ska jag dit och spana på alla nyheter som kommit ut på marknaden.


Juni

Min framförhållning sträcker sig inte så långt fram. 



Inför helgen var jag riktigt taggad. Vi skulle egentligen varit i älven och fiskat. Jag och Baywatch Micke skulle ner och prova lite fluga på de öppna delarna av älven. Tråkigt värre var det rejält fruset på zon 3. Zon 1 var alltför riskabelt enligt Micke, så vi avbröt det hela. Lite trist, men Micke tänkte på säkerheten framför fiskesuget. Kanske var lika bra. Vi får helt enkelt hålla ut några veckor till med vårt ”sommarfiske”.


Längtan efter fisket börjar nu bli riktigt tufft. Har hamnat i ”fiskesugkoma”.  Det innebär att lusten blivit för stor, man kan inte göra något. Man går runt och tänker men inget händer. Småjobbigt kan jag säga. Speciellt när jag var inställd på att fiska lite i helgen och så blev det inget.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Björn Jonsson - 16 mars 2010 22:22

Är du också trött och lite rund? Läste en artikel i en av kvällstidningarna om en man som nästan är i samma ålder som jag. Han går i sömnen, inte nog med det. Han går till kylskåpet och äter ungefär 1 kilo bananer och tomater. Tur att det är rätt m...

Av Björn Jonsson - 2 mars 2010 10:00

Har under föregående vecka byggt upp en liten fiskehemsida. Den är naturligtvis fortfarande under uppbyggnad. Idag fick jag information om toplistan på hemsidor från dem som jag lagt upp min hemsida hos. Kan ju inte säga att jag låg i topp direkt. ...

Av Björn Jonsson - 1 mars 2010 23:45

Jag brukar sällan skriva utdömande texter i min blogg. Men ikväll är det dags, senast jag gjorde det var efter Salos jättetavla i OS. Ja ni kommer säkert ihåg den tragedin. Det var en krönika på Kovlandshemsida, det var också den krönikan som gav mig...

Av Björn Jonsson - 18 februari 2010 23:16


Det gäller att vara flitig. Det spelar ingen roll i vad det gäller. Ger man sig bara den på att man ska fixa det så gör man det. Det bara är så. Kolla på superkvinnan Anja. Vilken insats. Hon gav sig den på att hon skulle fixa det, och hon gjorde det...

Av Björn Jonsson - 16 februari 2010 22:36

Tänk att idrott kan vara så skojigt. Helst framför teven alltså. OS är rätt underhållande, men det är ju också på teven. Att idrotta själv tror jag att jag växt ifrån för länge sedan. Om det har med att jag mognat eller blivit latare på senare år det...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken fisk tycker du är roligast att fiska?
 Harr
 Insjööring
 Lax
 Sik
 Abborre
 Gädda
 Regnbåge
 Havsöring

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards